تاریخ انتشار : شنبه 28 بهمن 1402 - 10:24
کد خبر : 6740

سرنوشت یارانه‌ها در دولت سیزدهم

سرنوشت یارانه‌ها در دولت سیزدهم
بغوزيان در پاسخ به اين پرسش كه آيا عدم واريز يارانه‌ها به تغيير دهك‌هاي درآمدي مربوط مي‌شود يا خير ادامه داد: بعيد به نظر مي‌رسد چرا كه شناسايي اقشار دهك‌هاي اول، دوم و سوم و... از ابتدا بوده و اين افراد مستحق دريافت يارانه هستند و دهك‌هاي هشتم و نهم و دهم نبايد جزو يارانه‌بگيران باشند.

به گزارش پایگاه خبری تیترنیوز،  پس از عدم واریز یارانه معیشتی بهمن ماه، بسیاری از شهروندان با مراجعه به بانک‌ها در مورد این موضوع پرس و جو کردند. در حالی که یارانه معیشتی، بیستم هر ماه به حساب مشمولان واریز می‌شود، عدم واریز یارانه همه افراد مشمول تا روز ۲۵ بهمن حواشی بسیاری را به دنبال داشت و مردم را راهی بانک‌ها کرد. تصمیم جدید دولت در مورد میزان و زمان واریز یارانه‌ها نشان می‌دهد واریز یارانه با تغییرات مهمی همراه شده و دولت در این مورد تغییر ریل داده است. بر اساس آخرین اخبار منتشر شده یارانه کمک معیشتی مرحله ۱۵۶ مربوط به بهمن ماه ۱۴۰۲ به حساب همه سرپرستان خانوار دهک‌های اول تا سوم در سراسر کشور واریز و از ساعت ۲۴ روز ۲۵ بهمن ماه قابل برداشت است، البته این موضوع شامل حال همه دهک‌ها نیست بنابراین سایر دهک‌ها باید تا ۳۰ بهمن انتظار بکشند. بر اساس اعلام سازمان هدفمندی یارانه‌ها از این به بعد زمان واریز یارانه معیشتی، مطابق با جدول زمان‌بندی شده انجام خواهد گرفت. به این ترتیب دیگر خبری از واریز یارانه معیشتی درتاریخ بیستم هر ماه نخواهد بود. یارانه دهک‌های یک تا سه ۲۵ هر ماه و یارانه نقدی و معیشتی سایر خانوار‌های مشمول سی‌ام واریز می‌شود. در حالی که معاون رفاه و امور اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرده بود، مبلغ یارانه تشویقی در طرح کالابرگ الکترونیکی که ۲۲۰ هزار تومان شده است، ۱۷ بهمن ماه به حساب افراد واریز می‌شود، در همین روز سازمان برنامه و بودجه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد، از این پس یارانه نقدی و معیشتی از بیستم به آخر ماه موکول شده است.

افزایش فشارهای مالی باعث تغییردر نحوه پرداخت‌ها شد

آلبرت بغوزیان، اقتصاددان در مورد تغییر زمان واریز یارانه‌های معیشتی بر اساس جداول زمانبندی شده به «اعتماد» گفت: آن گونه که دولت اعلام کرده قرار است واریز یارانه‌ها از این پس به صورت مرحله‌بندی انجام شود به این ترتیب که در ۱۰ روز اول یارانه یک گروه را با یک مقدار مشخص می‌دهند و یارانه بخش بنزین را ۱۰ روز بعد از آن می‌پردازند و… که به نظر می‌رسد این تصمیم دولت به دلیل افزایش فشارهای مالی است که با توجه به اینکه در طول ماه خزانه پر می‌شود دولت می‌تواند پرداخت‌ها را در سایر روزها و در فاصله‌های مشخصی انجام بدهد.

بغوزیان در پاسخ به این پرسش که آیا عدم واریز یارانه‌ها به تغییر دهک‌های درآمدی مربوط می‌شود یا خیر ادامه داد: بعید به نظر می‌رسد چرا که شناسایی اقشار دهک‌های اول، دوم و سوم و… از ابتدا بوده و این افراد مستحق دریافت یارانه هستند و دهک‌های هشتم و نهم و دهم نباید جزو یارانه‌بگیران باشند.

بغوزیان در پاسخ به این پرسش که آیا عدم واریز یارانه‌ها به تغییر دهک‌های درآمدی مربوط می‌شود یا خیر ادامه داد: بعید به نظر می‌رسد چرا که شناسایی اقشار دهک‌های اول، دوم و سوم و… از ابتدا بوده و این افراد مستحق دریافت یارانه هستند و دهک‌های هشتم و نهم و دهم نباید جزو یارانه‌بگیران باشند.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار سیاسی

فرهنگی

تبلیغات